درهای بقیع روزانه چند ساعت باز است؟
درباره ی مباحث مرتبط با امام زمان(عج) و ظهور ایشان
طبقه بندی: مهدویت، فراماسونری، وهابیت، عمومی، ، |
برچسب ها: بقیع-قبرستان بقیع-زائران-مزار ائمه-حج-طلوع آفتاب-نماز عصر-وهابیت-تاریخ-امام جعفرصادق(ع)-امام محمد باقر(ع)-امام زین العابدین(ع)-امام سجاد(ع)-امام حسن(ع)-مسجدالنبی،

قبرستان بقیع

 

به گزارش مشرق به نقل از حج، قبرستان بقیع هر روز از اذان صبح به روی زائران گشوده می‌شود و نزدیک طلوع آفتاب بسته می‌شود و دوستداران اهل بیت علیهماالسلام از فیض زیارت این مکان مقدس تا عصر محروم خواهند بود.

بر اساس این گزارش، عصرها نیز حدود یک ساعت بعد از نماز عصر زائران اجازه دارند وارد بقیع شوند و سپس با اخراج زائران درهای آن تا اذان صبح فردا بسته خواهد بود.

شایان ذکر است، بقیع در چند قدمی مسجدالنبی واقع شده و قبور چهار ائمه معصوم، امام حسن، امام زین العابدین، امام محمد باقر و امام جعفر صادق علیهماالسلام، ام البنین مادر حضرت ابوالفضل، ابراهیم یکی از فرزندان پیامبر، عباس عموی پیامبر، همسران پیامبر و برخی از کشته شدگان جنگ احد در این مکان مقدس واقع شده است.

قبرستان بقیع به صورت هشت ضلعی و دارای دو ورودی است. مزار ائمه در بقیع تا پیش از تخریب آن توسط وهابیون در تاریخ هشتم شوال ۱۳۴۳ هجری قمری دارای گنبد و بارگاه و ضریح چوبی بوده است.

از زمان تخریب گنبد و بارگاه ائمه توسط افراطیون وهابی، قبور واقع در آن تنها با قطعه سنگ هایی قدیمی و بدون نام مشخص شده است.



نظرات شما عزیزان:

محمد مهدی اسدآّدی
ساعت17:07---14 تير 1392
وبلاگت قشنگ بود من اومدم به تو سر زدم تو هم به من سر بزن

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : محمد رضا زینی
تاریخ : 14 / 4 / 1387
ساعت :



مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir









پایگاه جامع عاشورا